10 km

Loop je regelmatig hard en kan je een half uur achter elkaar hardlopen? En wil je 10 km kunnen uitlopen of wil je een snellere tijd op de 10 km neerzetten? Kom naar het Lopersproject en wij helpen  je om je doelstelling te realiseren. Aan de 10 km kan je vanaf 16 jaar meedoen.
De deelnemers worden ingedeeld in verschillende niveaugroepen en iedereen kan op zijn eigen niveau / tempo hardlopen. De trainingsvormen zijn erg gevarieerd en worden veelal in een natuurrijke omgeving afgelegd.

Veiligheid en blessurepreventie zijn belangrijke thema’s van het Lopersproject.  Wij vinden het belangrijk dat je verantwoord en gezond traint.
Als je voor de eerste keer deelneemt aan de 10 km, is het aan te raden om niet in een te snelle groep te starten.  De ervaring leert dat de kans op blessures dan groter is, omdat je lichaam moet wennen aan deze belasting.
Het Lopersproject laat deelnemers die voor een eerste keer komen hardlopen daarom starten in de minst snelle groep. De trainers hebben genoeg ervaring om na een aantal trainingen te kunnen beoordelen of je naar een snellere groep kunt doorstromen.
Als blijkt dat je niet in de voor jou juiste groep hardloopt, dan kan de trainer je, na overleg, indelen in een andere groep.
Door verantwoord te trainen verminder je de kans op blessures en blijft het plezier in het hardlopen voorop staan.

Trainingen

Binnenkort vind op deze pagina het “trainingsschema”. Op het schema staan de training die je doordeweeks doet, de locatie en de aanvangstijd van de gezamenlijke training op zondag en bijzonderheden zoals de ontbijtloop. Het schema opent in een nieuw scherm en kan (denk aan het milieu) worden geprint op A4 formaat.

Belangrijk

– Zie het schema als leidraad;
– De omvang gaat geleidelijk omhoog, met relatieve herstelweken;
– Probeer op zachte ondergrond te lopen, dat heeft een schok dempende werking;
– Gun jezelf rust wanneer je je oververmoeid voelt, neem contact op met de trainer en bespreek met hem/haar een minder zwaar schema;
– Spreek gezamenlijk af voor een training; je zult zien dat je makkelijker loopt;
– Zorg dat het plezier voorop staat;
– Stel jezelf een haalbaar doel;
– Neem op tijd je rust zorg voor voldoende slaap;
– Ziek geweest, ga niet inhalen. Bouw rustig weer op!

Mail je trainer

Als deelnemer aan het Lopersproject kan je rechtstreeks met je trainer mailen. Bijvoorbeeld om advies te vragen over een training of om je af te melden voor een training of als je geblesseerd bent en wilt weten wat je kunt doen.

Terug